پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 251249
يزداني: شکست‌هايم مقابل تيلور را نمي‌توان به گردن کسي انداخت/ مي‌خواهم در المپيک پاريس هم طلايي شوم
تاریخ انتشار : 1400/11/24 10:20:59
نمایش : 868
قهرمان کشتي آزاد جهان و المپيک گفت: انتظارات مردم براي پيروزي من بر تمامي حريفان و کسب مدال طلا به حق بود، چرا که دوست داشتند که ورزشکارشان در ميادين پيروز باشد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از روابط عمومي فدراسيون کشتي؛ حسن يزداني، قهرمان کشتي آزاد جهان و المپيک پس از احداث مجموعه ورزشي‌اش اظهار داشت: چون خودم يک ورزشکار بودم، دوست داشتم در زمينه  ورزش قدمي بردارم و بعنوان عضو کوچکي از جامعه ي بزرگ کشتي، دين خود را ادا کرده و خدمتي به آن ها کرده باشم و در اولين مرحله به فکر اين افتادم که يک باشگاه ورزشي کشتي احداث کنم و سرمايه هاي اين سرزمين با حضور در اين سالن و انجام تمرينات، بتوانند اهدافي براي خود ترسيم کنند و به آن خواسته اي که دارند، برسند.

وي در ادامه بيان داشت: يکي ديگر از اهداف از احداث اين مجموعه ورزشي، حمايت هرچند کوچک از نوجوانان و جوانان اين سرزمينم بود تا با ورود به فضاي ورزشي، از آسيب هاي فرهنگي و اجتماعي به دور باشند و اگر اوقات فراغتي دارند، آن را با ورزش بگذرانند. بعنوان يک ايراني، شخصا دغدغه ي جوانان سرزمينم را دارم و دلم نمي خواهد که به راه هايي کشيده شوند که در شأن آن ها نيست و هرچقدر که در توانم باشد، اين موضوع را بعنوان يک هدف دنبال خواهم کرد، چرا که خود را مديون مردم اين سرزمين مي دانم.

يزداني هم‌چنين گفت: در منطقه اي که محل زندگي من است فضاي خوب ورزشي وجود نداشت و به نوعي بچه محل هاي من و همشهريانم جاي مناسبي را براي ورزش کردن نداشتند، و من از همان نوجواني دوست داشتم که اگر به يک جايگاهي رسيدم بتوانم قدم کوچکي و به اندازه وسع خود براي اين منطقه، شهرستان و استان خودم بردارم و دين خودم را اداء کنم تا انشاء اله بتوانيم که قهرمانان خوبي در اين مکان پرورش بديم و آن ها هم مدال آور باشند.

او پيرامون مربيان اين مجموعه عنوان داشت: من اگر درگير تمرينات و اردوهاي تيم ملي نباشم، قطعا در اين سالن که افتتاح خواهد شد، تمرين خواهم کرد و در کنار اين نونهالان خواهم بود و اگر هم سئوالي يا ايرادي باشد، با کسب اجازه از مربيان و بزرگترهاي سالن، سعي مي کنم که به اندازه خودم ياري دهنده باشم. مربيان سازنده من آقاي همت مسلمي و آقاي اميد اسماعيل پور در اين سالن تمرين خواهند داد و در کنار ايشان آقاي حمزه قريشي کمک خواهند کرد و منتظر آن هستيم تا شرايط به چه گونه پيش برود و اگر مربياني علاقمند به آموزش در اين سالن باشند در خدمت آن ها هستيم.

دارنده ۳ مدال طلاي کشتي جهان تأکيد داشت: جويبار در کشتي قهرمانان و مربيان بزرگي دارد و من از همين جا از تمامي اين عزيزان دعوت مي کنم که در صورت تمايل به هر نحوي که مي توانند از لحاظ فني به کمک ما بيايند، بهرحال حضور قهرمانان و مربيان بزرگ جويبار باعث دلگرمي ما و نونهالان و نوجواناني خواهد بود که در اين سالن به تمرين مي پردازند، البته مي دانم که اکثر اين دوستان مشغله ي کاري دارند ولي اگر هر زمان احساس کردند که علاقمند به حضور در اين سالن و پرورش نونهالان هستند، حتما از آن استقبال خواهيم کرد، چراکه هدف همه ي ما اعتلاي ورزش استان، کشور و افتخارآفريني جوانان در ميادين جهاني و المپيک است.

وي در ادامه گفت: اين مجموعه در يک و نيم کيلومتري ساحل دريا قرار دارد و يک مجموعه ورزشي چند منظوره است، از جمله فضاهايي که قرار است در اين مجموعه احداث شود کمپ تمريني فوتبال، فوتسال و ورزش هاي ساحلي از جمله قايقراني و ساير ورزش ها است. ضمن اينکه به دنبال احداث سالن بدنسازي، رستوران و خوابگاه هستيم تا يک خانه ورزش داشته باشيم. فعلا سالن کشتي حاضر شده و سه تخته تشک در آن پهن شده است و در حال حاضر به دنبال فراهم کردن امکانات بدنسازي هستم.  به اندازه بضاعت خودمان سعي کرديم که ابتدا سالن کشتي را راه اندازي کنيم تا در خدمت کشتي گيران باشيم و رفته رفته سعي خواهيم کرد که اين مجموعه را بعنوان يک آکادمي و يک پايگاه استعداديابي تبديل کنيم.

يزداني تصريح داشت: براي تکميل اين مجموعه نيازمند حمايت مالي هستيم اما انتظار دارم که اين حمايت از سوي مسئولان نهادها و سازمان هاي ذيربط انجام شود و به نوعي پاي کار بيايند، هرچند که مردم به ما لطف دارند اما بهرحال بايد کمک هاي لازم از سوي نهادهاي مسئول به ما بشود تا بتوانيم به تمامي اهداف خود دست پيدا کنيم. البته من درگير تمرينات هستم و کارهاي مالي و اقدامات انجام شده را بر عهده پدر گرامي ام گذاشته ام اما اگر نياز به حضور من باشد به اتفاق پدر در ارگان هاي مربوطه خواهيم رفت. اما تا آن جايي که من مي دانم براي همين سالني که ساخته شده است تا الان ۲ ميليارد تومان هزينه شده و اگر بخواهيم سالن بدنسازي را نيز به اين سالن اضافه کنيم و يک مجموعه کامل براي کشتي داشته باشيم چيزي حدود ۳ ميليارد ديگر بايد هزينه کنيم، تا يک پايگاه مناسب براي تمرينات کشتي گيران استان باشد.

قهرمان کشتي آزاد المپيک ريو اذعان داشت: اگر بخواهيم يک کمپ تمريني کامل با توضيحاتي که دادم، در استان مازندران برپا کنيم حدود ۴۰ ميليارد تومان هزينه خواهد داشت. البته برآورد ما در سه سال پيش ۱۵ ميليارد تومان بود اما به دليل تورم به وجود آمده و گراني هايي که شده شايد در آينده اين رقم به ۵۰ ميليارد تومان هم برسد. ولي ما تلاش خود را خواهيم کرد، توکلمان به خدا است و اميدواريم که اتفاق خوبي بيافتد تا بتوانيم خدمتي به جامعه ي ورزش کشور کرده باشيم. ارادت خاصي به مولاي متقيان و ساير ائمه اطهار (ع) دارم و کسي هستم که در تمام سختي ها اولا از خدا کمک خواستم و بعد از آن هم توسلم بر اين عزيزان بوده و هميشه با دوبنده يا علي به روي تشک مي روم و علاقه خاصي به شخصيت والاي ايشان دارم و نام مجموعه ورزشي را به نام حضرت امام علي (ع) گذاشتم. انشاء اله که شروع کار و نامگذاري سالن با نام مولاي متقيان فتح بابي باشد براي رشد و ارتقاء نونهالان و نوجوانان استان و شاهد افتخارآفريني آن ها در سطح المپيک و جهان باشيم.

کاپيتان تيم ملي کشتي ايران درباره پيروزي برابر ديويد تيلور خاطرنشان داشت:  قطعا اتفاقاتي که داخل کشتي مي افتد و باعث باخت مي شود را نمي شود به گردن کسي انداخت. اما گاهي اوقات قسمت اين بوده که من بعنوان بازنده از ميدان کشتي بيرون بيايم اما بايد بگويم که همه ي مربيان در آن موقع زحمت خود را کشيده اند، چه در دوره ي آقاي خادم، چه در دوره ي آقاي طلايي و چه در دوره ي آقاي محمدي خاطرات خوبي باهم داشتيم اما در مورد اتفاقاتي که داخل المپيک افتاد، تقدير بر اين بود که نتوانيم به آن چيزي که خواستيم برسيم و حريف بهتر بود. در لحظات پاياني اتفاقي افتاد که به آن چيزي که دنبالش بودم، نرسيدم و در نهايت دست حريفم بالا رفت.

وي در اين رابطه گفت: بعد از مسابقات المپيک آقاي دبير تصميم گرفتند که با کادر جديدي کار را دنبال کنند و آقاي پژمان درستکار هم خيلي زحمت کشيد و جاي تشکر دارد. جدا از بحث اينکه ايشان بعنوان سرمربي به کشتي گيران کمک کرد، رابطه ي خوبي را با کشتي گيران برقرار کرده و يک رفاقت صميمي بين شاگرد و استاد است. همچنين ايشان از لحاظ روحي و رواني، نحوه ي اجراي تمرينات و آناليز بسيار خوب کار کردند و همه ي اين موضوعات بر عملکرد تيم تأثيرگذار است. اما بايد بگويم که بعنوان يک شاگرد وظيفه دارم از تمامي کساني که براي من زحمت کشيدند و بر گردن من حق دارند، از جمله مربيان سازنده ام و همچنين آقايان محمد طلايي، رسول خادم، غلام محمدي و ساير دوستان تشکر کنم.

يزداني هم‌چنين ابراز داشت:  موفقيت خود و تيم ملي  در نروژ را اول لطف خدا مي دانم چراکه هرچه خدا مقدر بداند براي بنده اش مي خواهد اما بهرحال پس از مسابقات سخت المپيک و فشار تمريناتي که داشتيم، واقعا کار سختي بود که در ۴۰ روز آماده ي يک رقابت سخت ديگر شوم اما تلاش هايي که انجام شد چه از لحاط ريکاوري، تمرين، موضوعات روحي و رواني و آناليز حريفان، در يک کار حرفه اي بي تأثير نبود و حاصلش به لطف خدا پيروزي بر يک حريف خوب آمريکايي بود و از اينکه توانستم دل عزيزاني که در بازي هاي المپيک ناراحت کردم را در نروژ شاد کنم بسيار خوشحالم.

نايب‌قهرمان المپيک توکيو عنوان داشت: انتظارات مردم براي پيروزي من بر تمامي حريفان و کسب مدال طلا به حق بود چراکه دوست داشتند که ورزشکارشان در ميادين پيروز باشد، اما شرايط من با گذشته بسيار فرق کرده بود، چراکه در گذشته ناشناخته بودم، انتظاري از من نبود، بار مسئوليت زيادي نداشتم و نگاه ها روي قهرمانان ديگر بود، اما بعد از سال ها که خدا کمک کرد تا به چندين مدال المپيک و جهاني دست پيدا کنم، اين انتظار از من مي رفت که باز هم موفق باشم و من نيز احساس مسئوليت مي کردم و بر عملکردم بي تأثير نبود، اما هميشه سعي من بر اين بود که در تمرينات و مسابقاتم اين بار مسئوليت را کم کنم ولي فکر و ذهن من درگير اين مسئله بود و بار سنگيني بود که بتوانم انتظارات و توقعات مردم را برآورده کنم، چراکه اين عزيزان دوست دارند بعنوان سربازشان بهترين کشتي را براي کشورشان بگيرم و از ديدگاه من نيز خوشرنگ ترين رنگ مدال، طلا است و دوست دارم رنگ مدال همه ي کشتي گيران کشورمان و بنده طلا باشد، تا بتوانيم دل مردم عزيزمان را هميشه شاد کنيم.

او در مورد شکوفايي کشتي مازندران گفت: در گذشته اين منطقه کشتي گيران خوبي همچون سبحان روحي آيت واگذاري، يعقوب نجفي جويباري و ... را داشت اما به نظرم شروع درخشش کشتي گيران جويباري پس از کسب مدال طلاي مهدي حاجي زاده بود و نمايش خوب وي در مسابقات جهاني باعث شد تا علاقمندان در اين رشته ي ورزشي ثبت نام کنند و پس از آن قهرمانان بزرگي از اين منطقه در کشتي دنيا مطرح شدند و بنده هم نيز همچون اين دوستان عضو کوچکي از خانواده بزرگ افتخارآفرين کشتي هستم و اميدوارم که اين روند ادامه دار باشد و نسل به نسل بتوانيم شاهد درخشش کشتي در سراسر ايران از جمله مازندران باشيم.

آزادکار تيم ملي کشتي ايران اظهار داشت: در ۱۱ سالگي کشتي را استارت زدم اما آن زمان در يک حال و هواي ديگر بودم و به دنبال ديگر سرگرمي ها همانند ساير هم سن و سالنم بودم و با اين هدف که قهرمان المپيک و جهان شوم به کشتي نيامده بودم بلکه آمده بودم که ورزش کنم و دوست داشتم در يک رشته ورزشي فعال باشم و چون در مازندران بيشتر مردم علاقمند به کشتي هستند و من هم به خاطر کشتي هاي سنتي که برگزار مي شد، کشتي را دوست داشتم در اين رشته ي ورزشي ثبت نام کردم.  آنقدر که فشار تمرينات و استرس مسابقات زياد بود مي خواستم اين رشته را رها کنم، اما اصرار و پافشاري پدرم به اينکه من مي توانم در اين رشته موفق باشم و حمايت مربي سازنده ام باعث شد در اين رشته ماندگار شوم و به لطف خدا اين اتفاقات خوب براي من رقم خورد و اميدوارم که توانسته باشم دل عزيزاني که هميشه براي من مي تپد و مردم بزرگوار کشورم را شاد کرده باشم.

وي در ادامه اذعان داشت: البته اين را هم بايد بگويم که خيلي زود در کشتي موفق شدم و انگيزه لازم را بدست آوردم که مي توانم موفق شوم و به همين دليل در نوجواني برنامه ريزي کردم که در بالاترين سطح کشتي دنيا که همان کسب مدال طلاي المپيک است قرار بگيرم که خدا را شکر اين اين لطف الهي شامل من شد و اميدوارم بازم بتوانم اين اتفاقات خوب را براي کشتي ايران رقم بزنم و بتوانم در المپيک پاريس نيز طلايي باشم. حرفه ي من کشتي و ورزش است و شناخت ديگري در جاي ديگر ندارم و آنچه که دارم اولا لطف خدا و دوم از ورزش است. قطعا سعي خواهم کرد در آينده اگر بتوانم کاري بکنم در رشته ي تخصصي خودم گام بردارم و بعد از آن اگر توانستم در ساير ورزش ها نيز قدمي بردارم و تأثيرگذار باشم.

يزداني در خاتمه گفت: دوست دارم به تمام کساني که به ورزش علاقمند هستند، در هر رشته اي که باشند کمک کنم و بتوانم مکاني را براي ورزش کردن براي آن ها فراهم کنم البته اميدوارم که خدا اين لطف را به من داشته باشد و توان انجام اين کار را نيز به من بدهد. به نظرم هرچقدر که بتوانيم جوانان را به سمت ورزش جذب کنيم، آن ها را از آسيب هاي فرهنگي و اجتماعي دور خواهيم کرد و بايد يک محيط ورزشي را به وجود بياوريم که جوانان ضمن کسب آمادگي و سلامتي جسماني و روحي، از لحاظ اخلاقي و فرهنگي نيز ارتقاء پيدا کنند.

انتهاي پيام/
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html